Van Alckmaer, de oudste woningcorporatie van Alkmaar en Netweters: we doen allebei aan maatwerk. Geen standaardoplossingen maar luisteren naar de klant en doen wat nódig is. Dat resulteert in dit geval in een website die misschien wel net zo mooi is als het nieuwe pand van Van Alckmaer.
De klant centraal, je hoort het zó vaak dat het bijna een loze kreet lijkt te worden. Toch is dat precies wat Van Alckmaer wilde met deze nieuwe website, omdat dat volledig aansluit bij hun eigen werkwijze.
Daarom opent deze website ook met de vraag "Waar kunnen we u mee helpen?". Een uitgangspunt dat versterkt wordt door de ijzersterke zoekfunctie op de website die de spil is waar de site om draait. Tik gewoon in waar u iets over wilt weten en u krijgt alle relevante pagina's in een overzicht op uw scherm.
De informatie is daarnaast in logische groepen bij elkaar gezet. Pagina's voor nieuwe huurders, over reparaties, over onderhoud, over huurvoorwaarden, het is er allemaal en het is allemaal heel eenvoudig te vinden. Samen met het zeer uitgebreide Onderhouds-ABC is de website daarmee eigenlijk een handleiding voor de huurders geworden. Daar hebben zowel Van Alckmaer als de huurder profijt van: er wordt minder gebeld of gemaild met vragen, en de huurder kan zelf op elk gewenst moment alle denkbare informatie krijgen.
Vanzelfsprekend is er ook in de nieuwe website ruimte voor de monumenten die Van Alckmaer in bezit heeft, wordt het aanbod vrije sector huurwoningen en koopwoningen op de site gepresenteerd en is er ook aandacht voor de verschillende projecten op het gebied van woningbouw, onderhoud en renovatie.
De screenshots tonen de website zoals die door mij is opgeleverd.