Val op in de massa!

Voor uw bedrijfs-huisstijl bent u vast niet naar een ontwerper gestapt om daar vervolgens uit 50 standaardontwerpen een logo, briefpapier, autobelettering en gevelreclame te kiezen.

Waarom zou u dat dan voor uw website wél doen? En waarom zou u genoegen nemen met functionaliteit die niet precies is wat u wilde?

Rondklikkend op 'het web' is goed te zien hoe sommige standaardoplossingen nog steeds erg populair zijn. WordPress bijvoorbeeld, met maar al te vaak de standaard (en al heel vaak gebruikte) gratis "thema's". Niet meer weg te denken. En dat zie je, aan de vele, vele weinig originele websites...

Tegenwoordig komen daar ook de 'doe-het-zelf-sites' bij van commerciële partijen die beweren dat je met een kleurtje en een logootje een 'unieke website' voor uw bedrijf kunt maken. En dat is heel jammer. Het valt dan namelijk nogal op dat het een website is zoals heel veel andere.

Ongetwijfeld heel oneerbiedig noem ik dergelijke sites "Cup-A-Soup-sites". Water erbij, beetje roeren en klaar is de site. Voor een schijnbaar klein maandbedrag maar dat bedrag komt wel elke maand terug. Voor een website die sterk lijkt op die van uw buurman, die niet aansluit bij uw functionele wensen en al helemaal niet bij uw huisstijl. Met een kleurtje en een logo ben je er dan echt niet, namelijk.

Een website is al lang niet meer iets dat u er voor uw bedrijf maar een beetje 'bij' doet. Uw website is een weerspiegeling van uw bedrijfsidentiteit, de uitstraling die u wil hebben naar uw (potentiële) klanten. Althans - dat zou het moeten zijn. Daarom is het zo jammer dat zo vaak gekozen wordt uit een grote verzameling standaardontwerpen en er genoegen wordt genomen met de beperkingen in functionaliteit.

Maar maatwerk kost veel meer. Toch?

In eerste instantie is de investering wellicht (iets) groter. De opbrengst echter ook, daar ben ik bij voorbaat al van overtuigd. Een website die echt goed aansluit bij uw bedrijf of instelling valt op, ziet er direct professioneler uit en is door de technisch goed doortimmerde opzet optimaal vindbaar in zoekmachines.

Maar bovenal is die site opgezet zoals ú hem wilde, niet zoals iemand anders heeft bedacht dat goed voor u is. Daardoor bepaalt ú op welke manier u producten en diensten presenteert en hoe dat zo goed mogelijk resulteert in nieuwe en terugkerende klanten.

"Klikken, slepen en klaar is uw website" betekent: kiezen uit voorgekookte functionaliteiten en ontwerpen die nooit precies zijn wat u wilde.

Redeneer de goede kant op.

Samen met een goede websitebouwer formuleert u wensen voor wat betreft functionaliteit. Niet eerst kijken wat er aan standaardoplossingen voorhanden is en daar een keuze uit maken, maar vanuit een wensenlijst bepalen welke oplossingen daar bij horen. Als het nog niet past, moet het passend gemáákt worden. Ook daarbij heeft u een professionele partij nodig.

Laat mij uw website eens doorlichten.

Geheel vrijblijvend en kosteloos, maar wel grondig. Met een onderbouwd en altijd vrijblijvend advies als resultaat.

Neem vandaag nog contact op!

U kent vast de reclamespotjes op de radio wel. "Girav.nl, met een V". Of "Qredits.nl, met een Q."
Hartstikke hip natuurlijk, maar feitelijk gewoon een zwaktebod. Een domeinnaam die u uit moet leggen is een slechte domeinnaam.

Lees verder

Een moderne, frisse website waar beeld centraal staat.

Lees verder

Zien is geloven! Fotoalbums overtuigen potentiële klanten van deze top-hovenier.

Lees verder

Een website met een nuchtere, no-nonsense uitstraling. Precies waar je naar op zoek bent als je het over een hypotheek wilt hebben. 

Lees verder

Netweters
Vlietwaard 382
1824 LS Alkmaar

072 - 56 26 910
info@netweters.nl

Volg Netweters

Deel deze pagina